Возведи от тли живот мой

Добавил пользователь Владимир З.
Обновлено: 19.09.2024

Припев: Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Приклоните ухо ваше, братия моя, ко мне, и кротко услышите умиленных глагол малое вещание, и не преслушайте, и мзду от Господа вси восприимете.

Припев: Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Се ныне разлучается с болезнию душа от окаяннаго моего телесе: не убо тело мое погребете в земли, несть бо достойно: но извлекше вон, псом поверзите.

Припев: Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Кая бо мне польза, души моей в страшныя муки ввержене быти, телу же пету быти от вас? Оставите непогребено, яко да снедят пси сердце мое.

Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.

Негли мимоходящии, страннии, видяще кости от псов влекомы, умилившеся воззовут от души: помози, Владычице, души окаяннаго сего тела.

Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.

Устне мои молчат, и язык не глаголет, но сердце вещает: огнь бо сокрушения сие снедая внутрь возгарается, и гласы неизглаголанными Тебе, Дево, призывает.

Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.

Призри на мя свыше, Мати Божия, и милостивно вонми ныне на мое посещение снити, яко да видев Тя, от телесе изыду радуяся.

Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.

Растерзаеми соузы, раздираеми закони естественнаго сгущения, и составления всего телеснаго, нужду нестерпимую и тесноту сотворяют ми.

Слава: Святых Ангел священным и честным рукам преложи мя, Владычице, яко да тех крилы покрывся, не вижу безчестнаго и смраднаго и мрачнаго бесов образа.

И ныне: Чертоже Божий Всечестне, небесному разумному чертогу сподоби мя, мою угасшую и несияющую свещу вжегши, святым елеем милости Твоея.

Душе моя, душе моя, востани, что спиши, конец приближается, и нужда ти молвити: воспряни убо, да пощадит тя Христос Бог, Иже везде сый, и вся исполняяй.

Христово врачевство видя отверсто, и от сего Адаму источающе здравие, пострадав уязвися диавол, яко беды приемля рыдаше, и своим другом возопи: что сотворю Сыну Мариину? Убивает мя Вифлеемлянин, Иже везде сый и вся исполняяй.

Песнь 7

Ирмос: Росодательну убо пещь содела Ангел, преподобным отроком, халдеи же опаляющее веление Божие, мучителя увеща вопити: благословен еси, Боже отец наших.

Припев: Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Се привлекше отторгоша от телесе люте внезапу окаянную душу, и отводят к Судии грозному и страшному: помянувше убо, возлюбленнии, еже к вам моея беседы, память творите мне.

Припев: Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Помилуйте мя, Ангели всесвятии Бога Вседержителя, и избавите мытарств всех лукавых: не имам бо дела блага, возмерити мерилу злых моих деяний.

Припев: Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Егда взыдете, всесвятии мои Ангели, предстати судищу Христову, колена преклонше, плачевно возопийте Ему: помилуй всех, Творче, дело руку Твоею, Блаже, и не отрини от Тебе.

Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.

Поклоншеся Владычице и Пречистей Матери Бога моего, помолитеся, яко да преклонится с вами, и преклонит Его на милость: милости сущи и Питательница, услышана будет.

Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.

Нощь смертная мя постиже неготова, мрачна же и безлунна, препущающи неприготовлена к долгому оному пути страшному: да спутешествует ми Твоя милость, Владычице.

Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.

Се вси дние мои исчезоша воистинну в суете, якоже пишется, и лета моя со тщанием, сети же смертныя воистинну и горькия предвариша мою душу, яже мя обдержат.

Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.

Множество грехов моих да не возможет победити Твоего многаго благоутробия, Владычице; но да обыдет мя Твоя милость и вся да покрыет беззакония моя.

Слава: Отводящии мя отсюду находят, содержаще мя всюду: душа же моя отлагает и страшится, многа исполнена мятежа, юже утеши, Чистая, явлением Твоим.

И ныне: Спечалующаго ниединаго в скорби моей, ниже утешающаго обретох, Владычице, ибо друзи мои и знаемии вкупе оставиша мя ныне; но, Надежде моя, никакоже да не оставиши мя.

Песнь 8

Ирмос: Из пламене преподобным росу источил еси, и праведнаго жертву водою попалил еси, вся бо твориши, Христе, токмо еже хотети. Тя превозносим во вся веки.

Припев: Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Ныне совоздохните, вси земнии концы, о мне, окаяннем, и сплачите: прииде бо лютое свыше изречение, рукама моима связатися, и ногама изринутися.

Припев: Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Недоумев от всех, к тебе, хранителю окаяннаго живота моего, стеня, зову горько: виждь моих уз вечных озлобление, и не оскудей о мне моляся.

Припев: Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Понеже бых демоном издан, и во адово дно нуждею низводят, вем, яко ныне вси мене забыша, ты же помяни мене, о Ангеле Господень.

Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.

Христа моего Мати, како забыла еси мене? Како не преклонила еси на милосердие Источившаго кровь от ребра, да спасет, яже созда? Увы мне, како заключися милосердие Христа моего!

Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.

Яко Бога Человеколюбца Мати Человеколюбивая, тихим и милостивым вонми оком, егда от тела душа моя отлучается, да Тя во вся веки славлю, Святая Богородице.

Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.

Убегнути ми варвар безплотных полки и воздушныя бездны возникнути, и к Небеси взыти мя сподоби, да Тя во веки славлю, Святая Богородице.

Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.

Рождшая Господа Вседержителя, горьких мытарств начальника миродержца отжени далече от мене, внегда скончатися хощу, да Тя во веки славлю, Святая Богородице.

Слава: Великой последней гласящей трубе, в страшное и грозное воскрешение суда, воскресающим всем, помяни мя тогда, Святая Богородице.

И ныне: Высокая Владыки Христа палато, Твою благодать свыше пославши, предвари мя ныне в день озлобления, да Тя славлю во веки вся, Святая Богородице.

Песнь 9

Ирмос: Бога человеком невозможно видети, на Негоже не смеют чини ангельстии взирати. Тобою же, Всечистая, явися человеком Слово Воплощенно. Егоже величающе, с небесными вои Тя ублажаем.

Припев: Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Бога не ктому аз помяну, не ктому бо во аде поминати Господа: но во тьме люте покрываемь сежу, ожидая воскресения всех человек, да судився во огнь ввергуся.

Припев: Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Бог не ктому мене помянет, ниже множество Ангелов, Архангелов собор, пророков, апостолов собрание, множества же мучеников, всех же праведных: един убо почерплю злая, яже собрах.

Припев: Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Плачите о мне ныне и рыдайте, адово дно и бездна, и червь и тартар, муки убо вся о мне возстоните: един бо от христиан ведохся, вам предан бых, еже мучитися горько.

Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.

Божия Мати, виждь в бездну, виждь душу мукам преданную мучитися, и колена преклонши прослези, да преклонится Твоими мольбами, Иже кровь Свою давый за мене, воззвати мя.

Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.

О, како узрю Невидимаго; како ужасное оно претерплю видение? Како дерзну отверсти очи? Како моего Владыку смею видети, Егоже не престаях от юности огорчевая присно?

Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.

Святая Отроковице, Богородительнице, на мое смирение милосердно призри, умиленное мое и последнее моление сие приимши, и мучащаго вечнующаго огня потщися избавити мя.

Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.

Храмы святыя осквернившая, скверный и телесный храм оставивши, Тебе, Божий Всечестный Храме, молит, Отроковице Дево Мати, душа моя тьмы кромешния убежати и лютаго геенскаго жжения.

Слава: Зря конец близу жития моего, и помышляя безместных мыслей, деяний же, Всечистая, душу мою делательницу, люте уязвляюся стрелами совести, но преклоньшися милостивно, буди ми Предстательница.

И ныне: Сын дастся нам за милость, Сын Божий, и Ангельский Царь, Превечный от чистых кровей Твоих Человек прошед. Егоже умилостиви, Отроковице, страстней моей душе, исторгаемей люте от окаяннаго моего телесе.

Достойно есть яко воистинну блажити Тя, Богородицу, Присноблаженную и Пренепорочную и Матерь Бога нашего. Честнейшую Херувим и славнейшую без сравнения Серафим, без истления Бога Слова рождшую, сущую Богородицу Тя величаем.

Господи, помилуй - 3 раза

Молитвами святых отец наших, Господи Иисусе Христе Боже наш, помилуй нас. Аминь.

Канон покаянный ко Пресвятой Богородице

Канон покаянный Богородице на русском языке читать в православной христианской церкви разрешено практически каждый день. Сам же канон представляет собой особую разновидность церковного песнопения, который состоит как правило из девяти молебней. Каждая такая молитвенная песня начинается с ирмоса, то бишь вступительной части, в основе которой заложено событие ветхозаветное, а также тропарей, количество которых может находится в пределах от четырех до шести (обычные песнопения), однако имеются и, те песнопения, где количество тропарей может достигать и тридцати (к примеру, Великое повинное песнопение Андрея Критского). А узнать подробнее об истории их появления, какие есть их виды и когда именно их лучше всего следует читать можно из этой статьи.

Канон покаянный молебный Богородице

Первые песнопения, обращенные к Пречистой Деве Марии, как собственно говоря и другие появились в 7 веке и относились к одной из частей церковной службы, а по прошествии определенного времени их стали применять и в качестве келейного (т. е. домашнего) молитвословия. Авторами такого песнопения выступили православные писатели Иоанн Дамаскин, Косма Маюмский, а также некоторые другие, увековечившие тем самым свое имя христианской истории гимнографии.

Основные виды молебельных песнопений Небесной Царице

Стоит отметить, что на сегодняшний день уже написано довольно большое количество молитвенных обращений к Божьей Матери, однако на ряду с другими следует выделить, такие каноны:

Наиболее известным и проникновенным считается молебельный, получивший свое название благодаря исключительно проникновенным песнопевческим стихам, которые в состоянии вызвать у читающего его православного человека такое состояние, которое священнослужители прозвали размягчением сердец. Именно в связи с этой причиной молитвословие, обращенное к Пречистой Деве, написанный 12 веке послушником Феокистом Студитом, был включен в правило, произносимое пред Священным Причащением.

Однако стоит заметить, что об первоначальном его предназначение говорит небольшое предисловие б указывающее на то, что данное песнопение разрешается произносить, когда человека одолевает всякая скорбь душевная, спасая тем самым верующего от уныния.

Канон покаянный

Кроме молебного песнопения, в молитвословия для мирских людей довольно часто встречается канон покаянный ко Пресвятой Богородице. Православное христианское вероучение гласить что простить свершенные греходеяния вправе лишь Всевышний, однако еще со времени своего жития Царица Небесная пользовалась славой у православного верующего народа, как Помощница и Покровительница пред Сыном Своим за всех грешных людей.

Именно поэтому православные верующие из века в век взывают в прошении об ее вспоможении в замаливании греходеяний и данное песнопение к Пречистой Деве Марии считается наиболее доступным средством в свершении таковой цели. Структура песнопения устроена, так чтобы его было удобно произносить, однако в стенах своего дома верующие произносят песнопения как обычное молитвенное прошение.

Когда читать песнопение образу Богоматери

Такой представленный вид духовно насыщенной и сложной формы церковной поэзии всегда поддается сравнению с ветхозаветными прообразами и предсказаниями с подходящими случаями, которые приведены в Новом Завете. Исторически же так сложилось, что в большинстве имеющихся песнопений отсутствует 2-я песнь, а сразу после 1-й следует 3-я. Сами молитвословия проводятся с целью исповедания человека греховного, который может вспомочь таким образом настроить себя к таинству Исповедания.

Молитвы покаянные ко Пресвятой Богородице:

Глас 6.

Песнь 1

Яко по суху пешешествовав Израиль, по бездне стопами, гонителя фараона видя потопляема, Богу победную песнь поим, вопияше.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Всяко моего рыдаю жития сквернаго, и множества безмерных моих зол: что же исповем ти Чистая, недоумею и ужасаюся: но помощи ми Владычице.
Пресвятая Богородице, спаси нас.

Откуду начну глаголати лукавая и лютая моя падения, страстный аз; увы мне, что буду прочее; но Владычице, прежде конца ущедри мя.

Слава:

Смертный убо час, и судище страшное всегда помышляю, Пречистая, обычаем же всезлым прельщаюся люте: но помозщи ми.

И ныне:

Благих тлитель, смотряя мя ныне нага Божественных добродетелей, и далече отступльша и отчуждена от Бога, поглотити мя устремляется: Владычице, предвари.

Песнь 3

Несть свят, якоже Ты, Господи Боже мой, вознесый рог верных Твоих, Блаже, и утвердивый нас на камени исповедания Твоего.

Душу окалях скверно от безмерных зол моих страстный аз, Богородице Владычице: и камо прочее пойду, отчаянием весь одержим.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

И еже по образу, себе окалях, Чистая, и по подобию: делом, и словом, и помыслом содеях безместная.

Слава:

Несть ин в человецех, иже неподобная содеяв, ни родися в мире, якоже аз, Благая, помрачен умом: ибо крещение Божественное оскверних.

И ныне:

На конец достигох злых, пресвятая Дево, ты помощи ми вскоре: небо и земля вопиют горце, от безместных деяний неподобных.

Песнь 4

Христос моя сила, Бог и Господь, честная Церковь боголепно поет, взывающи от смысла чиста, о Господе празднующи.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Ангельстии чинове, и воинства небесных сил, твоего Сына ужасаются державы, Чистая: ныне же аз отчаявся, безстрашием одержимь есмь.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Удивися вся земля и ужасеся зрящи, лютая и злая творящу ми, и безместная: и твоего Сына многому милосердию чудится.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Слава:

Церковь осквернив зле телесную, и Церковь Господню, в нюже человецы трепещуще входят, аз же блудный без студа вхожду: увы мне.

И ныне:

Не яви, Владычице, не яви странна мя устраншася крова Сына твоего, всяко недостойнаго: но омый мене от скверны прегрешений моих.

Песнь 5

Божиим светом Твоим, Блаже, утренюющих Ти души любовию озари, молюся, Тя ведети, Слове Божий, истиннаго Бога, от мрака греховнаго взывающа.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Божественным сиянием твоим Благая, исцели душевныя моя страсти, яже ми тлитель всея: и избави мя сего пленения горькаго.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Адам преступи убо заповедь едину Дево, и во изгнание впаде: како же рыдаю прегрешений моих бездну аз преступный.

Слава:

Убийца убо явлься древе, и братоубийца Каин, Богом проклят бысть: что же сотворю аз вседерзый, душу убо убив ныне, и не стыждуся.

И ныне:

Исаву поревновах лютому, чревообъядением, и сытостию: весь, душу оскверних пиянством, и ласкосердством житие мое: и кто мене не плачет страстнаго, увы мне.

Песнь 6

Житейское море, воздвизаемое зря напастей бурею, к тихому пристанищу Твоему притек, вопию Ти: возведи от тли живот мой, Многомилостиве.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Житие мое блудно, душа моя сквернава, и живот весь окаянен, тело же мое все во злых люте окалях: темже потщися Дево, помощи ми.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Конец предста, и не теплю, Благая, совесть обличает мя: предстоят бо ми деяния лукавая, и житие блудное, и судища ужасаюся Сына твоего, Чистая.

Слава:

Плоти моея разжжение, река огненна страшна и неугасима ждет воистинну, и червь неусыпаяй: но угаси ми сия молитвами твоими, Пречистая.

И ныне:

Ныне трепетом одержимь есмь, Благая, и ужасаюся лукаваго ловления: прежде бо конца хощет мя тлитель убити, держа мя яко пленена всего, и нага добродетелей.

Господи помилуй (трижды).

Слава, и ныне:

Седален, глас 6

Упование и стена, и пристанище людем твоим, Дево: из неяже родися безстрастно Спас всяческих: якоже плачася твоего Сына при кресте, того и ныне моли избавити от тли вся, поющыя тя.

Песнь 7

Росодательну убо пещь содела Ангел преподобным отроком, халдеи же опаляющее веление Божие, мучителя увещи вопити: благословен еси, Боже отец наших.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Седмь седмерицею пламень разжже ми страстьми лукавый, и люодеяньми сердце мое всегда умерщвляет: темже токами моих слез угаси его, Мати Божия, и спаси.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Окаляема тиною прегрешений моих, не отрини мене, Владычице благая: ибо зря мя во отчаянии суща, смеется прелукавый враг: но сама, твоею державною рукою возстави.

Слава:

Страшное убо судище, страстная душе моя и нечувственная, и мучение же некончаемое и грозное: но обаче ныне припади к Матери Судии твоего и Бога, и не отчайся сама.

И ныне:

Омрачихся страстный, множеством безмерных зол, и оскверних душу и тело же и ум: темже Пречистая, светом твоих сияний, к безстрастию сладости скоро введи мя.

Песнь 8

Из пламене преподобным росу источил еси и праведнаго жертву водою попалил еси: вся бо твориши, Христе, токмо еже хотети. Тя превозносим во вся веки.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Яже от Троицы единаго Бога рождшая, и на руку носившая, Дево Мати: угаси страстей огнепальную пещь, и слезными токи омый душу мою.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Прихода смертнаго ужасаюся, Пречистая, и суда онаго весь ныне убояхся: дея же злая, никакоже стыждуся: ущедри мя прежде конца, молитвами твоими Дево.
Слава:

Стенания немолчная, Владычице, даруй ми, и слез тучы даждь, да омыю моя прегрешения многая, и неисцельныя язвы: яко да улучу жизнь вечную.
И ныне:

Зол моих множество тебе исповедах Владычице: яко ни един в мире ин прогнева тако Бога, Сына и Господа твоего: сего ми на милость вскоре премени, Дево.

Песнь 9

Бога человеком невозможно видети, на Негоже не смеют чини Ангельстии взирати; Тобою же, Всечистая, явися человеком Слово Воплощенно, Егоже величающе, с небесными вои Тя ублажаем.

Яже от Троицы единаго Бога рождшая, и на руку носившая, Дево Мати: угаси страстей огнепальную пещь, и слезными токи омый душу мою.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Се прихожду ти Пречистая, со страхом многим и любовию, крепость ведый многую молитвы твоея, раб твой, много бо может воистинну, Владычице, мольба матерня к Сыну: милосердием бо преклоняется.
Яже от Троицы единаго Бога рождшая, и на руку носившая, Дево Мати: угаси страстей огнепальную пещь, и слезными токи омый душу мою.
Пресвятая Богородице, спаси нас.

Лики прими Архангел же, и множество вышних воинств Зиждителя моего, Апостол же и Пророк соборы, и Мученики, и Преподобныя, и Священномученики: и молитву сотвори, Чистая, за нас к Богу.

Слава:

И ныне и тогда твою помощь да обрящу Чистая, в час в оньже изыдет дух мой: вскоре изимающи избави мя бесовскаго мучительства, Пренепорочная, и не остави мене Благая, предану быти им.

И ныне:

Судии щедраго чаю, и человеколюбиваго твоего Сына: Чистая, не презри мене, но того ми сотвори благопременна, поставити мене одесную тогда, Всенепорочная, пречистому судищу его: на тя бо уповах.

Молебень к Пречистой Деве:

Пресвятая Владычице моя Богородице, святыми твоими и всесильными мольбами, отжени от мене смиреннаго, и окаяннаго раба твоего уныние, забвение, неразумие, нерадение, и вся скверная, лукавая и хульная помышления, от окаяннаго моего сердца, и от помраченнаго ума моего. И погаси пламень страстей моих, яко нищ есмь и окаянен: и избави мя от многих и лютых воспоминаний, и предприятий, и от всех действ злых свободи мя. Яко благословенна еси от всех родов, и славится пречистое имя Твое, во веки веков. Аминь.

Последование панихиды

Глубиною мудрости человеколюбно вся строяй, и полезное всем подаваяй, Едине Содетелю, упокой, Господи, души раб Твоих: на Тя бо упование возложиша, Творца и Зиждителя и Бога нашего.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Тебе и стену и пристанище имамы, и Молитвенницу благоприятну к Богу, Егоже родила еси, Богородице Безневестная, верных спасение.

Тропари за упокой, глас 5-й

Запев: Благословен еси, Господи, научи мя оправданием Твоим.

Святых лик обрете источник жизни и дверь райскую, да обрящу и аз путь покаянием, погибшее овча аз есмь, воззови мя, Спасе, и спаси мя.

Запев: Благословен еси, Господи, научи мя оправданием Твоим.

Агнца Божия проповедавше и заклани бывше якоже агнцы, и к жизни нестареемей, святии; и присносущней преставльшеся: Того прилежно, мученицы, молите долгов разрешение нам даровати.

Запев: Благословен еси, Господи, научи мя оправданием Твоим.

В путь узкий хождшии прискорбный, вси в житии крест яко ярем вземшии и Мне последовавший верою, приидите насладитеся, ихже уготовах вам почестей и венцев небесных.

Запев: Благословен еси, Господи, научи мя оправданием Твоим.

Образ есмь неизреченныя Твоея славы, аще и язвы ношу прегрешений, ущедри Твое создание, Владыко, и очисти Твоим благоутробием, и возжеленное Отечество подаждь ми, рая паки жителя мя сотворяя.

Запев: Благословен еси, Господи, научи мя оправданием Твоим.

Древле убо от не сущих создавый мя и образом Твоим Божественным почтый, преступлением же заповеди, паки мя возвративый в землю, от неяже взят бых, но еже по подобию возведи древнею добротою возобразитися.

Запев: Благословен еси, Господи, научи мя оправданием Твоим.

Упокой, Боже, рабы Твоя и учини я в раи, идеже лицы святых, Господи, и праведницы сияют яко светила; усопшия рабы Твоя упокой, презирая их вся согрешения.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

Трисиятельное Единаго Божества, благочестно поем вопиюще: Свят еси, Отче Безначальный, Собезначальный Сыне, и Божественный Душе; просвети нас, верою Тебе служащих, и вечнаго огня исхити.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Радуйся, Чистая, Бога плотию рождшая во спасение всех, Еюже род человеческий обрете спасение, Тобою да обрящем рай, Богородице Чистая, Благословенная!

Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа, слава Тебе, Боже. ( Трижды)

Посем ектения: Паки и паки…

Еще молимся о упокоении душ усопших рабов Божиих ( имярек), и о еже простится им всякому прегрешению, вольному же и невольному.

Хор: Яко да Господь Бог учинит души их, идеже праведнии упокояются.

Хор: Господи, помилуй.

Милости Божия, Царства Небеснаго, и оставления грехов их, у Христа Безсмертнаго Царя и Бога нашего просим.

Хор: Подай, Господи.

Молитва панихиды

Боже духов и всякия плоти, смерть поправый и диавола упразднивый, и живот миру Твоему даровавый! Сам Господи, упокой души усопших рабов Твоих ( имярек), в месте светле, в месте злачне, в месте покойне, отнюдуже отбеже болезнь, печаль и воздыхание. Всякое согрешение, содеянное ими, словом, или делом, или помышлением, яко Благий Человеколюбец Бог прости, яко несть человек, иже жив будет и не согрешит, Ты бо един, кроме греха, правда Твоя правда во веки, и слово Твое истина.

Возглас: Яко Ты еси Воскресение, и Живот, и покой усопших рабов Твоих…

Седален, глас 5-й

Покой, Спасе наш, с праведными рабы Твоя, и сия всели во дворы Твоя, якоже есть писано, презирая яко Благ, прегрешения их, вольная и невольная, и вся яже в ведении и не в ведении, Человеколюбче.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

От Девы возсиявый миру, Христе Боже, сыны света Тою показавый, помилуй нас.

Ирмосы канона, глас 8

ПЕСНЬ 1

Яко по суху пешешествовав Израиль, по бездне стопами, гонителя фараона видя потопляема, Богу победную песнь поим вопияше.Катавасия: Воду прошед яко сушу, и египетскаго зла избежав, израильтянин вопияше:

Избавителю и Богу нашему поим.

Запевы: Покой, Господи, души усопших раб Твоих.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

ПЕСНЬ 3

Несть свят, якоже Ты, Господи Боже мой, вознесый рог верных Твоих, Блаже, и утвердивый нас на камени исповедания Твоего.Катавасия: Небеснаго круга Верхотворче, Господи, и Церкве Зиждителю, Ты мене утверди в любви Твоей, желаний краю, верных утверждение, Едине Человеколюбче.

ПЕСНЬ 6

Житейское море, воздвизаемое зря напастей бурею, к тихому пристанищу Твоему притек, вопию Ти: возведи от тли живот мой, Многомилостиве.Катавасия: Молитву пролию ко Господу, и Тому возвещу печали моя, яко зол душа моя исполнися, и живот мой аду приближися, и молюся яко Иона: от тли, Боже, возведи мя.

Икос: Сам Един еси Безсмертный, сотворивый и создавый человека: земнии убо от земли создахомся, и в землю туюжде пойдем, якоже повелел еси, Создавый мя и рекий ми: яко земля еси и в землю отыдеши, аможе вси человецы пойдем, надгробное рыдание творяще песнь: аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа.

Иерей: Богородицу и Матерь Света в песнех возвеличим.

Хор: Дуси и души праведных восхвалят Тя, Господи.

ПЕСНЬ 9

Бога человеком невозможно видети, на Него же не смеют чини ангельстии взирати: Тобою бо, Всечистая, явися человеком Слово воплощенно, Егоже величающе, с небесными вои Тя ублажаем.Катавасия: Ужасеся о сем небо, и земли удивишася концы, яко Бог явися человеком плотски, и чрево Твое бысть пространнейшее небес. Тем Тя, Богородицу, ангелов и человек чиноначалия величают.

Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Безсмертный, помилуй нас. (Tрижды)

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Пресвятая Троице, помилуй нас; Господи, очисти грехи наша; Владыко, прости беззакония наша; Святый, посети и исцели немощи наша, имене Твоего ради.

Господи, помилуй. (Трижды)

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Отче наш, Иже еси на небесех! Да святится имя Твое, да приидет Царствие Твое, да будет воля Твоя, яко на небеси и на земли. Хлеб наш насущный даждь нам днесь; и остави нам долги наша, якоже и мы оставляем должником нашим; и не введи нас во искушение, но избави нас от лукаваго.

Тропари, глас 4-й: Со духи праведных скончавшихся души раб Твоих, Спасе, упокой, сохраняя их во блаженней жизни, яже у Тебе, Человеколюбче.

В покоищи Твоем, Господи, идеже вси святии Твои упокоеваются, упокой и души раб Твоих, яко Един еси Человеколюбец.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

Ты еси Бог, сошедый во ад и узы окованных разрешивый, Сам и души раб Твоих упокой.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Едина Чистая и Непорочная Дево, Бога без семене рождшая, моли спастися душам их.

Посем ектения: Помилуй нас, Боже…

Отпуст и возглашение иерея или диакона:

Во блаженном успении вечный покой подаждь, Господи, усопшим рабом Твоим (имярек) и сотвори им вечную память.

Молитва святому Уару

О, святый мучениче Уаре! Ревностию по Владыце Христу разжигаем, Небеснаго Царя пред мучителем исповедал еси, и о Нем усердно пострадал еси, и ныне Церковь почитает тя, яко прославляемаго от Владыки Христа славою Небесною. Приими наше прошение и молитвами твоими от вечных мук свободи нас. Аминь.

Молитва вторая

О, святый мучениче Уаре досточудный, ревностию по Владыце Христу разжигаем, Небесного Царя пред мучителем исповедал еси, и ныне Церковь почитает тя, яко прославляемого от Владыки Христа славою Небесною, Иже дарова тебе благодать великаго к Нему дерзновения, и ныне предстоиши Ему со Ангелы, и в Вышних ликуеши, и зриши ясно Святую Троицу, и светом Безначального Сияния наслаждаешися: воспомяни и наших сродников томление, умерших в нечестии, прими наше прошение, и якоже Клеопатрин род неверный молитвами твоими от вечных мук свободил еси, тако воспомяни елицы противобожне погребенныя, умершия некрещеными (имена), потщися испросити оным от вечныя тьмы избавление, да вси едиными усты и единем сердцем восхвалим Премилосердного Творца во веки веков. Аминь.

Краткое житие

Сейчас по всей России памяти этого угодника Божия посвящено около 25 храмов, часовен, тогда как до 1917 г. был всего один придел памяти св. Уара. Ныне же множатся не только храмы: канон мученику можно найти едва не в каждой церковной лавке. И посвящен он молению об усопших, умерших без Крещения.

Уар (или Вар, по латыни – Varus) был военачальником римского императора Диоклетиана, неся службу в одной из Римских провинций, Египте. Тайный христианин, он, видя начавшиеся гонения на Церковь, скрывал свою веру, однако не раз помогал арестованным верующим, навещал их.

Один из таких визитов стал для воина своего рода переломным. Придя к семи христианским проповедникам, которые находились в темнице после пыток, он, как часто делал, подкупив стражей, принес им воды, пищи, омыл раны. Его поразила глубокая вера измученных людей. Уар обратился к ним, прося помолиться о нем самом. Давно желая мученического венца, он боялся не выдержать пыток. Мученики ответили ему словами Евангелия, давно Уару известными, но прозвучавшими как-то по-новому:

А ночью один из семи заключенных, измученный истязаниями, преставился, точно освобождая место для нового подвижника. Воспламенившись верой, Уар не ушел к утру из тюрьмы, но вместе с другими вышел на суд, где объявил о своей вере. Он умер через 5 часов пыток, получив мученический венец.

Поступок воина вызвал особую ярость судей: они не разрешили даже похоронить его тело, бросив псам. Лишь ночью вдовица, жительница Александрии, по имени Клеопатра, взяла мощи, которые ей позже удалось отвезти в Палестину. Здесь, построив церковь св. Уара, она поселилась сама.

Святой молитвенник о некрещеных усопших

Считать, что мученик имеет как бы особую благодать молиться за тех, кто умер вне церковного общения, начали благодаря одному его посмертному чуду. Глубоко любя святого, Клеопатра усердно просила его устроить судьбу своего единственного сына. Мать планировала для него карьеру воина, даже приобрела воинский пояс. Но ночью перед тем, как уезжать на службу, юноша внезапно умер. Ропот матери на любимого ею святого заставил его лично явиться ей с укорами:

Во все времена верующие, читая эти строки жития, обращали внимание, прежде всего, на Промысл Божий, устроивший полезное сыну вдовицы, хотя вопреки ее желанию. А вот на то, что Уар – молитвенник о нехристианах, обратили внимание намного позже, причем именно в нашей стране.

Почитание в России

И все же еще несколько веков существовал только один храмовый придел, посвященный святому – при Архангельском соборе Кремля. Его выстроили потому, что на память св. Уара пришлось рождение последнего сына царя Ивана IV, Димитрия, позже погибшего от рук убийц, причисленного к лику святых.

Совершенно изменилась ситуация с XX в. За годы гонений произошло массовое отпадение от веры некогда православной страны. Поколения людей рождались, умирали, не зная Бога. Да и теперь православные составляют отнюдь не большинство населения. Поэтому для многих верующих встал болезненный вопрос молитвы за умерших некрещенными, даже – за совершивших самоубийство. Все эти люди не могут поминаться церковно, но на келейной молитве все чаще начали обращаться к св. Уару.

Любовь людей к своим близким приводит и к возведению храмов мученика. Очень часто они появляются на кладбищах (такие церкви есть в Ивановской, Тверской областях, Новосибирске).

А вот храм поселка Вешки (Мытищенский район Московской области) (основан 29 июня 2003 г.) построен Екатериной Акхузиной как молитвенная память о ее отце.

Сама Екатерина говорит:

Так как отец занимался бизнесом и оставил большое наследство, Екатерина решила потратить его на храм. Она утверждает, что по принятии этого решения она, как и ее супруг почувствовали – оно правильное.

О чем еще просят святого

Святого также можно просить:

  • о здоровье детей;
  • об исцелении болезней взрослых;
  • о подании сил при перенесении скорбей, особенно при утрате близких.

Ради молений сродников Господь может помиловать неверующих усопших

Что же касается церковной молитвы мученику, то ему служатся молебны, особенно в храмах, ему посвященных. На них возносится моление с просьбой помолиться о умерших без Христа. Однако сами имена усопших не могут поминаться, так как членами Церкви они не были.

Священник Филипп Ильяшенко (Москва) говорит о молитве за умерших в неверии:

Молясь, подавая милостыню о наших близких, ушедших из этого мира, будем надеяться на Господа, лучше любого из людей знающего обстоятельства жизни каждого. А еще – помнить: лучшее, что можно сделать для усопшего – изменить свою жизнь, приблизиться к Богу.

Наталья Сазонова

Канон святому мученику Уару

Пе́снь 1

Ирмо́с: Я́ко по су́ху пешеше́ствовав Изра́иль по бе́здне стопа́ми, гони́теля фарао́на ви́дя потопля́ема, Бо́гу побе́дную пе́снь пои́м, вопия́ше.

Яви́лся еси́ на высоте́ Христо́вы Це́ркве, Уа́ре, я́коже со́лнце све́тлое, блиста́ньми просвеща́я твои́х боре́ний, блаже́нне, земна́я исполне́ния.

Боже́ственныя любве́, всеблаже́нне, объя́т сла́дким раче́нием, отве́рглся еси́ себе́ и ко вся́кой му́це пло́тстей устреми́лся еси́, кре́пко подвиза́вся. Смы́сленно боже́ственных подви́жник ю́зами связа́в себе́, страстоте́рпче, и ле́стныя разори́л еси́ у́зы кре́пким терпе́нием мно́гих му́к.

Богоро́дичен: Пресу́щественное Сло́во во Твое́м чре́ве па́че сло́ва всели́ся, и роди́вся боголе́пно, му́ченическия ли́ки, Чи́стая, приведе́, с ни́миже песносло́вим Тя́.

Пе́снь 3

Ирмо́с: Не́сть свя́т, я́коже Ты́, Го́споди Бо́же мо́й, вознесы́й ро́г ве́рных Твои́х, Бла́же, и утверди́вый на́с на ка́мени испове́дания Твоего́

Вше́л еси́ ра́зумом кре́пким в му́жественныя по́двиги, утверди́вся наде́ждами бу́дущих благи́х и му́чеников Христо́вых всему́дрыми, блаже́нне, поуче́нии. Во́инство святы́х страстоте́рпец, стра́ждущих зако́нне зря́, о́нех показа́л еси́ му́жескую кре́пость, примеша́яся многообра́зным, Уа́ре, му́кам.

В полце́ свяще́ннем, Уа́ре, я́ко до́блий во́ин, обре́лся еси́, и ссе́к мно́жество му́жества мече́м, му́дре, ра́тным, побе́дами сла́вимь

Богоро́дичен: Де́во Ма́ти Бо́жия, моего́ уны́ния глубоча́йшую тму́ и о́блаки страсте́й просвеще́нием, е́же в Тебе́, молю́ Тя́, благода́ти, отжени́. Седа́лен, гла́с 1

Стра́сти честны́х ви́дев му́чеников и те́х лобза́в у́зы любо́вию, на высоту́ восте́кл еси́ свиде́тельства, всечу́дне, на дре́ве бо пове́шен, ра́ны претерпе́л еси́, до́ндеже в ру́ки Госпо́дни ду́ха пре́дал еси́.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен: Упова́ние христиа́н, Пресвята́я Де́во, Его́же родила́ еси́ Бо́га, па́че ума́ и сло́ва, непреста́нно моли́ о воспева́ющих Тя́, пода́ти оставле́ние грехо́в на́ших все́х и исправле́ние жития́, ве́рою и любо́вию при́сно сла́вящим Тя́.

Крестобогоро́дичен: Зря́щи Тя́, Христе́, Всенепоро́чная Ма́ти, ме́ртва на Кресте́ просте́рта, вопия́ше: Сы́не Мо́й, Собезнача́льне Отцу́ и Ду́ху, что́ неизрече́нное Твое́ сие́ смотре́ние, и́мже спа́сл еси́ пречи́стых ру́к Твои́х, Ще́дре, созда́ние?

Пе́снь 4

Ирмо́с: Христо́с моя́ си́ла, Бо́г и Госпо́дь, честна́я Це́рковь боголе́пно пое́т, взыва́ющи, от смы́сла чи́ста, о Го́споде пра́зднующи.

Святы́ми я́звами удобря́емь, красне́йший яви́лся еси́, и Бо́гу, Уа́ре, возлю́блен, Венча́вшему тво́й ве́рх, досточу́дне.

На кресте́, сла́вне, растяза́емь и на земли́ простира́емь, лю́тыя боле́зни претерпе́л еси́. Те́м неболе́зненную жи́знь насле́довал еси́, веселя́ся.

Зако́нно ви́дяще боже́ственнии му́ченицы стра́ждуща тя́, блаже́нне, терпе́ния словесы́ укрепля́ху, с ни́миже стра́сти до́лгия соверши́в, ублажи́лся еси́.

Хвала́ми венча́ем боже́ственныя му́ченики, я́же венча́ благода́ть Боже́ственная Боже́ственными увязе́нии, низло́жших вра́жия высо́кая мудрова́ния.

Богоро́дичен: От ти́ны страсте́й, Влады́чице, возведи́, и стра́стных помышле́ний, отчужда́ющих мя́ Бо́га Еди́наго Чи́стаго, да ве́рою ублажа́ю Тя́.

Пе́снь 5

Ирмо́с: Бо́жиим све́том Твои́м, Бла́же, у́тренюющих Ти́ ду́ши любо́вию озари́, молю́ся, Тя́ ве́дети, Сло́ве Бо́жий, и́стиннаго Бо́га, от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.

Укрепля́ешися манове́ньми Боже́ственными и неосла́бная терза́ния терпи́ши до́блим смы́слом, Уа́ре, растерза́я го́рдаго се́рдце, зло́бу соде́лавшаго. Сла́вный му́ченик, ви́дя отпа́дающия на зе́млю своя́ пло́ти, ра́довашеся, ве́чнующая ума́ све́тлостию и Боже́ственная возда́ния предпрозира́я.

Пою́ Тя́, Го́споди Бо́же, и славосло́влю, и покланя́юся, благи́х сподобля́яся, угото́ванных Тебе́ возлю́бльшим, — му́ченик в страда́нии те́пле зовя́ше.

Богоро́дичен: Я́вльшися херуви́м и серафи́м я́ко вои́стинну святе́йши, Всенепоро́чная, вся́, ве́рно Тя́ ны́не освяща́ющия, освяти́ и спаси́ хода́тайством Твои́м.

Пе́снь 6

Ирмо́с: Жите́йское мо́ре, воздвиза́емое зря́ напа́стей бу́рею, к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к, вопию́ Ти́: возведи́ от тли́ живо́т мо́й, Многоми́лостиве.

Глаго́лов небре́гл еси́ пребеззако́ннаго врага́ и пла́мень претерпе́л еси́ нестерпи́мых боле́зней терпели́вно, многострада́льне Уа́ре, моле́бниче о хва́лящих тя́ ве́рою.

Не преста́ше мучи́тель пребезу́мный, ра́нами неми́лостивно сдробля́я тя́, до́ндеже в ру́ки Бо́жия свяще́нную твою́ ду́шу преда́л еси́, добро́тами просве́щшуся по́двиг твои́х.

Возвы́сился еси́, подо́бяся на дре́ве Христу́, и на то́м ви́ся, твою́ ду́шу пре́дал еси́ Бо́гу, тя́ венчава́ющу, страстоте́рпче, зако́нно до́блествовавша.

Богоро́дичен: Упра́ви, Влады́чице, в пучи́не лю́тых, обурева́емую всегда́ смире́нную ду́шу мою́, и к ти́хому приста́нищу напра́ви, несомне́нным ра́зумом Тя́ блажа́щую.

Конда́к, гла́с 4:

Христу́ после́дуя, му́чениче Уа́ре, Того́ испи́в ча́шу, и муче́ния венце́м увязе́ся, и со а́нгелы ликовству́еши: моли́ непреста́нно за ду́ши на́ша.

Пе́снь 7

Ирмо́с: Росода́тельну у́бо пе́щь соде́ла А́нгел преподо́бным отроко́м, халде́и же опаля́ющее веле́ние Бо́жие, мучи́теля увеща́ вопи́ти: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Просвеще́на тя́ подвиго́в приложе́ньми, предо́брая Клеопа́тра, Уа́ре, ску́тала е́сть, обре́тши сла́ву тобо́ю, ве́ры досто́йну я́ве, ю́же показа́ те́пле в твое́ сконча́ние.

Излива́ющи на тя́ сле́зы, и ми́ры тя́ честны́ми помазу́ющи, сокрыва́ет тя́ под земле́ю всечестна́я жена́, погре́бшаго пре́лесть лука́вую и из гро́ба блиста́ньми просвеща́юща на́с.

Не престая́ше, преподо́бне, угожда́ющи тебе́ Христо́ву уго́днику, приснопа́мятная, до́ндеже яви́лся еси́ хода́тай е́й, му́дре, Ца́рствия небе́снаго, его́же сподо́бися тобо́ю с любе́знейшим сы́ном.

Богоро́дичен: Сокруше́на мя́ безчи́сленными согреше́нии, Де́во, хода́тайством Твои́м обнови́, уврачу́ющи мою́ ду́шу и сло́во подаю́щи, вопи́ти: благослове́на, Я́же Бо́га пло́тию ро́ждшая.

Пе́снь 8

Ирмо́с: Из пла́мене преподо́бным ро́су источи́л еси́ и пра́веднаго же́ртву водо́ю попали́л еси́: вся́ бо твори́ши, Христе́, то́кмо е́же хоте́ти. Тя́ превозно́сим во вся́ ве́ки.

Ма́терних послу́шав, му́чениче, моле́б, небе́сному во́инству све́тло во́инствуя, о́трока честна́го и твоего́ неотсту́пна показа́л еси́ благосла́вия неизрече́нным милосе́рдием.

От Еги́пта тя́ бога́тство я́коже многоце́нное принесе́, му́чениче, разбогатя́щи многоце́нными дарми́, Клеопа́тра, целе́нии всю́ Палести́ну, любо́вию тя́ почита́ющую

Веселя́ся, по́двиги твоя́ соверши́л еси́, во́ине до́блий Вседержи́теля, и я́ко победи́тель от Него́ венча́лся еси́, Уа́ре всеблаже́нне, му́чеников вели́кая сла́во.

Богоро́дичен: Грехи́ прилага́ю ко грехо́м и бу́дущаго не бою́ся Стра́шнаго Суда́: победи́, Чи́стая, души́ моея́ ослепле́ние, и мольбо́ю Твое́ю обрати́вши, мя́ спаси́.

Пе́снь 9

Ирмо́с: Бо́га челове́ком невозмо́жно ви́дети, на Него́же не сме́ют чи́ни а́нгельстии взира́ти; Тобо́ю бо, Всечи́стая, яви́ся челове́ком Сло́во воплоще́нно, Его́же велича́юще, с небе́сными во́и, Тя́ ублажа́ем.

Кре́пость низложи́л еси́ ратобо́рца, Боже́ственною я́ве си́лою препоя́сався, страда́льче до́блий Уа́ре. Те́м тя́ хва́лим, врачева́ние оби́льное от твои́х моще́й, ве́рнии, почерпа́юще.

Я́ко све́т, я́ко у́тро, я́ко вели́кое со́лнце в земны́я простре́ся па́мять твоя́ концы́, светоно́сными просвеща́ющи сия́ньми твои́х честны́х по́двиг вся́, прехва́льне, и мра́к серде́ц отгоня́щи.

С тобо́ю сия́юща ви́девши сла́вою мно́гою своего́ сы́на чадолюби́вая, все́х Бо́га велича́ше; тебе́ же и́скреннейше, му́чениче, сла́вяще, велича́йшаго предста́теля, я́вственно обогати́вшися.

Земля́, на не́йже терпели́вейшее те́ло твое́, му́дре, лежи́т, боже́ственне освяти́ся, но да́ждь моли́твами твои́ми на́м разреше́ние грехо́в, жития́ исправле́ние, Уа́ре, и все́х неудо́бных избавле́ние.

Богоро́дичен: Я́влься, Де́во, из Тебе́ Госпо́дь, све́тлаго о́блака, еги́петския куми́ры вся́ческой па́губе предаде́; мно́жество же страстоте́рпцев Сего́ носи́ти сподо́би, Сего́ подража́тели честны́м Его́ страда́нием.

Читайте также: